Polityka prywatności serwisu lelio.pl - Największy katalog polskich firm

Data wejścia w życie: 04.11.2023

Kolejne aktualizacje: 28.01.2024; 14.02.2024

1. Wprowadzenie

Serwis lelio.pl - Największy katalog polskich firm ("my", "nas", "nasz", "serwis") jest serwisem katalogowym firm, działającym na domenie lelio.pl. Serwis szanuje prywatność użytkowników ("użytkownik", "Ty"). Niniejsza Polityka Prywatności wyjaśnia, w jaki sposób zbieramy, używamy, udostępniamy i chronimy dane osobowe.

2. Administrator zbioru danych

Administratorem zbioru danych przetwarzanych przez Serwis jest właściciel Serwisu - Lelio Michele Lattari, ul. Kopernika 7, 05-501 Piaseczno. Aby skontaktować się z administratorem, zaleca się skorzystanie z formularza kontaktowego, dostępnego w zakładce kontaktu.

W sprawach pilnych, kontakt telefoniczny do administratora zbioru danych to 604 422 328.

3. Przetwarzanie danych użytkowników korzystających z Serwisu

3.1 Ciasteczka i Identyfikatory Sesji

Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu poprawy jakości świadczonych usług oraz personalizacji doświadczeń użytkowników. Specyficznie, wykorzystujemy ciasteczka do zbierania i przechowywania identyfikatorów sesji. Identyfikator sesji to unikalny ciąg znaków, który pozwala naszemu serwerowi rozpoznać użytkownika podczas kolejnych wizyt na naszej stronie.

Zbieranie identyfikatorów sesji pomaga nam w utrzymaniu ciągłości Twojego doświadczenia na naszej stronie (np. pozostawanie zalogowanym podczas przeglądania różnych sekcji) oraz w analizie sposobu korzystania z naszego serwisu w celu jego optymalizacji. Ciasteczka związane z identyfikatorem sesji są zazwyczaj usuwane automatycznie po zamknięciu przeglądarki, chyba że wybierzesz opcję 'zapamiętaj mnie' lub podobną funkcję, która przedłuża czas życia ciasteczka.

Możesz w każdej chwili zmienić ustawienia ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Pamiętaj jednak, że wyłączenie ciasteczek może wpłynąć na funkcjonalność niektórych elementów naszej strony. Szczegółowe informacje na temat zarządzania ciasteczkami i prywatnością znajdziesz w ustawieniach swojej przeglądarki.

3.2 Jak wyłączyć obsługę ciasteczek w przegladarce?

Wybierz swoją przeglądarkę z poniższej listy, aby zobaczyć instrukcje dotyczące wyłączania ciasteczek:

3.3 Dane rejestracyjne

Do pełnego korzystania z zaawansowanych funkcji Serwisu wymagane jest utworzenie konta, dla którego podajesz swój adres e-mail. Dane te służą do zarządzania Twoim kontem. Zobowiązujesz się do ochrony swojego hasła i nie udostępniania go osobom trzecim.

Zbierane od zarejestrownaych użytkowników dane osobowe (adres email) są przetwarzane wyłącznie w celu zarządzania kontem użytkownika i nie są udostępniane podmiotom trzecim, z wyjątkiem sytuacji wymaganych przez prawo.

3.4 Dane przetwarazne w przypadku logowania za pomocą dostawców zewnętrznych

Oferujemy możliwość logowania za pomocą zewnętrznych dostawców usług, takich jak Google, Facebook.

Gdy logujesz się za pomocą tych usług, otrzymujemy dostęp do określonych informacji z Twojego konta u dostawcy, takich jak imię, adres e-mail i inne publiczne informacje, na co wyraziłeś zgodę akceptując regulaminy poszczególnych dostawców. Informacje te są wykorzystywane wyłącznie do ułatwienia procesu logowania i zarządzania Twoim kontem w naszym serwisie.

3.5 Dane podawane podczas tworzenia wpisów

Podczas edytowania wpisów o firmach zbieramy informacje, które dobrowolnie udostępniasz, w tym dane dotyczące firm.

3.6 Ochrona danych osobowych użytkowników Serwisu

Nie udostępniamy Twoich danych osobowych podmiotom trzecim, chyba że wymagają tego przepisy prawa.

3.7 Prawa użytkownika

Masz prawo do dostępu do swoich danych, ich poprawiania, a także żądania usunięcia konta.

Możesz w każdej chwili zrezygnować z korzystania z naszego serwisu i usunąć swoje konto.

4. Dane firm jednoosobowych widniejących w Serwisie

Wstęp

Informacje o firmach prezentowane w Serwisie są gromadzone na podstawie danych publicznie dostępnych, pochodzących z rejestrów, takich jak Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEIDG) oraz Krajowego Rejestru Sądowego (KRS).

4.1 - Dane dotyczące firm jednoosobowych

Serwis przetwarza dane firm jednoosobowych („Dane Firmy Jednoosobowej”), które są publicznie dostępne i pochodzą z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).

Serwis wykorzystuje Dane Firmy Jednoosobowej w celu informowania użytkowników o ofercie i działalności firm, a także umożliwienia użytkownikom nawiązania kontaktu z daną firmą.

Dane Firmy Jednoosobowej są aktualizowane w regularnych odstępach czasu, aby zapewnić ich aktualność i wiarygodność.

Serwis zobowiązuje się do stosowania odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych w celu ochrony przetwarzanych danych, w szczególności przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, utratą, zniszczeniem lub nieuprawnionym modyfikowaniem.

4.1.1 - Cel

Przetwarzanie Danych Firmy Jednoosobowej przez Serwis ma na celu agregację i prezentację wybranych informacji o przedsiębiorstwie w witrynie www, co ma ułatwić użytkownikom Serwisu odnalezienie interesujących ich danych firmowych.

W ramach serwisu wyświetlane są podstawowe informacje o firmie, takie jak nazwa podmiotu, NIP, REGON, adres działalności, a także kody PKD, co przyczynia się do zwiększenia widoczności przedsiębiorstw w sieci oraz wspiera ich działania marketingowe.

4.1.2 - Zakres

Serwis przetwarza dane firm jednoosobowych w zakresie zbierania jawnych i publicznie dostępnych informacji z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).

Dane Firmy Jednoosobowej pobierane z CEIDG i przetwarzane przez Serwis obejmują:

4.1.3 - OCHRONA RODO

Właściciel firmy jednoosobowej, której dane widnieją w Serwisie, ma prawo w każdym czasie zażądać aktualizacji, sprostowania lub usunięcia swoich danych z Serwisu, z wyjątkiem danych, do przetwarzania których Serwis jest zobowiązany na podstawie obowiązujących przepisów prawa.

Przetwarzanie danych odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych, w tym z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych (RODO).

Mimo iż dane gromadzone i przetwarzane w Serwisie są JAWNE i publicznie dostępne w CEIDG, rozumiemy, że posiadacze jednoosobowych działalności gospodarczych mogą nie wyrażać zgody na publikację ich danych w Serwisie. W takiej sytuacji, właściciel firmy ma prawo zażądać usunięcia swoich danych osobowych z Serwisu.

4.1.3.1 - Usuwanie danych osobowych

Prowadzący działalność gospodarczą jednoosobową, którego dane osobowe widnieją w serwisie, ma prawo żądać usunięcia swoich danych. Aby uruchomić procedurę usuwania danych osobowych z serwisu, zalecamy skorzystać z tego formularza.

Serwis zastrzega sobie prawo do weryfikacji tożsamości osoby wnioskującej o usunięcie danych, aby zapobiec nieuprawnionemu dostępowi i zmianom w danych firmowych.

Wszelkie działania podejmowane przez Serwis w zakresie przetwarzania i usuwania danych firmowych podlegających RODO odbywają się zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych oraz polityką prywatności serwisu.

Choć usunięcie danych osobowych z serwisu jest zazwyczaj procesem szybkim i skutecznym, dane osobowe mogą być dalej wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google. Aby temu zapobiec, należy zwrócić się bezpośrednio do Google, wypełniając formularz prośby o usunięcie danych osobowych z wyników wyszukiwania.

5. Zmiany w polityce prywatności

Właściciel serwisu zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w polityce prywatności. O wszelkich zmianach użytkownicy zostaną poinformowani poprzez stosowną informację w witrynie serwisu.

W przypadku pytań lub wątpliwości związanych z polityką prywatności, użytkownicy mogą skontaktować się z administracją serwisu poprzez formularz kontaktowy.